Sabda RasulAllah saw : Ada dua kalimat yang ringan di lidah namun sangat berat timbanganya di neraca Allah.
سبحان الله و بحمده ... سبحان الله العظيم

"Ya Allah, jadikanlah sebaik-baik umurku pada penghujungnya, sebaik-baik amalku pada penamatnya dan sebaik-baik hariku, ialah hari ketika aku bertemu denganMu, Ya Allah..."

Saturday, April 17, 2010

RINDU

“Aku adalah sebagaimana hambaKu sangkakan mengenaiKu, dan Aku bersamanya ketika mana dia mengingatiKu. Sekiranya dia mengingatiKu dalam satu majlis, maka Aku akan mengingatinya dalam majlis yang lebih mulia lagi. Sekiranya dia mendekatiKu sejengkal, maka Aku akan mendekatinya sedepa. Sekiranya dia mendekatiKu sedepa, maka Aku akan mendekatinya lebih daripada itu. Sekiranya dia datang mendekatiKu dalam keadaan berjalan, maka Aku akan mendekatinya dalam keadaan yang lebih pantas...”

hadith riwayat Muslim.


“Rindu itu adalah anugerah dari Allah…
Insan yang berhati nurani pasti punyai rasa rindu…
Rindu pada kedamaian…

Rindu pada ketenangan…
Rindukan kesejahteraan…

dan juga kebahagiaan…”

“Rindu Itu kadang-kadang membuatkan manik-manik jernih membasahi pipiku ini…”



No comments: